• INFO
    • Etusivulle
    • Suvi Pulkkinen
    • Yhteistyöt kanssani
    • Matkailu
      • Aasia
        • Filippiinit
        • Hongkong
        • Indonesia
        • Japani
          • Tokio
        • Kambodza
        • Thaimaa
          • Bangkok
          • Chiang Mai
          • Koh Samet
          • Myanmar
        • Singapore
      • Amerikka
        • Bahama
        • Key West
        • Kuuba
          • Havanna
        • Meksiko
          • Playa del Carmen
        • Miami
      • Eurooppa
        • Ahvenanmaa
        • Andorra
          • Andorra La Vella
        • Espanja
          • Barcelona
          • Costa del Sol
          • Formentera
          • Fuengirola
          • Granada
          • Ibiza
          • Madrid
          • Malaga
          • Marbella
          • Nerja
          • Pamplona
          • Ronda
          • San Sebastian
          • Sierra Nevada (Granada)
        • Hollanti
          • Amsterdam
          • Delft
        • Islanti
          • Reykjavik
        • Italia
          • Cinque Terre
          • Milano
          • Napoli
        • Latvia
          • Riika
        • Liettua
          • Kaunas
        • Portugali
          • Ericeira
          • Lagos
          • Lissabon
          • Sintra
        • Puola
          • Gdansk
        • Tšekki
          • Praha
        • Ruotsi
          • Tukholma
        • Suomi
          • Hanko
          • Helsinki
          • Lappi
          • Turku
        • Tanska
          • Kööpenhamina
        • Unkari
          • Budapest
        • Viro
          • Tallinna
          • Pärnu
      • Risteilyt
        • Aasian risteily
        • Karibian risteily
        • Ruotsin risteilyt
        • Välimeren risteily
    • Lifestyle
      • Second hand
      • Staycationit
      • Kauneus ja hyvinvointi
    • Reseptit
      • Ravintolavinkit
      • Ruoka

Suvin matkassa

Matkailu, Risteilyt, Välimeren risteily · 3.6.2022

Kesäloma Välimeren risteilyllä, näin helposti se onnistuu

Kesäloma Välimeren risteilyllä artikkeli kaupallisessa yhteistyössä: We Love Cruises

On vihdoin kesäkuun alku ja se tarkoittaa sitä, että kesälomat lähestyvät. Ajattelin paljastaa teille nyt kesälomani kohokohdan, matkan, jota olemme odottaneet kuin kuuta nousevaa. Nimittäin tänä kesänä vietämme mieheni kanssa kesäloman ensimmäisen viikon risteillen Välimerellä. Auringonlaskut merellä, cocktailit uima-altaalla ja päivät maissa seikkaillen, täältä tullaan!

Tämä risteily tulee olemaan minulle kolmas risteilyni ”suurella laivalla”. Välimerellä ja Karibialla risteilevät laivat nimittäin ovat suuria, niin kooltaan, miehistöltään ja palvelutarjonnaltaan. Jos et ole koskaan käynyt vastaavanlaisella risteillyllä, voin kertoa, että kokemusta ei voi millään verrata meille tuttuihin Itämeren risteilyihin. Itse olen kerran aiemmin risteillyt 3 vrk Karibialla ja kerran viikon Välimerellä. Tällä kertaa olemme lähdössä 7 yön risteilylle Läntiselle Välimerelle Celebrity Cruises varustamon Celebrity Edge laivalla.

Risteilyn reitti on seuraavanlainen: Rooma – Portofino – La Spezia – Korsika – Cannes – meripäivä – Mallorca – Barcelona. Näistä kohteista uusia tuttavuuksia minulle on Portofino, Korsika sekä Cannes, joten odotan niitä erityisen paljon. Mutta on toki ihanaa palata myös uudelleen La Speziaan ja siellä Cinque Terren ihanan kuvauksellisiin kyliin.

Eikö kuulostakin ihanalta reitiltä?

Välimeren risteily Cinque Terre
Maranola on yksi Cinque Terren viidestä kylästä

 Kesäloma Välimeren risteilyllä – varaaminen on helppoa

Kaikkein vaikein (mutta silti kiva) osuus risteilymatkan varaamisessa on itselle sopivan risteilyn valitseminen, upeita laivoja ja reittejä kun on tarjolla ympäri maailmaa. Itse risteilyn varaaminen on sitten se helpompi osuus. Me varasimme meidän risteilymme We Love Cruises -risteilytoimistolta. Varasimme itse asiassa ensimmäisen risteilyn heiltä jo vuonna 2019 matkamessuilla, heidän messuosastolta, ja muistan että saimme silloin erittäin mutkattomasti risteilyn varattua. Mutta valitettavasti se risteily sitten kariutui pandemian jalkoihin. Tämän kesän risteilyn varaus hoitui myös yhtä helposti kuin messuilla, tällä kertaa sähköpostin kautta. Hoidimme risteilyvaraukset suoraan toimitusjohtaja Tony Pokkisen kanssa, joka tietää pitkän kokemuksensa vuoksi kaiken risteilyistä ja hän osasi suositella meille sopivaa laivaa ja risteilyä.

Monista houkuttelevista risteilyvaihtoehdoista päädyimme tähän kyseiseen Välimeren risteilyyn seuraavista syistä:  1. halusimme päästä kokemaan risteilyn Celebrity Cruisen laivalla, sillä aiemmat risteilyt, joissa olemme olleet, ovat olleet Royal Caribbeanin laivoilla.  2. risteilyn kohteet Portofino, Korsika ja Cannes houkuttelivat, sillä en ole koskaan käynyt niissä.  3. risteilyn lähtö Roomasta ja paluu Barcelonaan tuntui kivalta vaihtoehdolta ja antaa meille mahdollisuuden viettää ennen ja jälkeen risteilyn aikaa näissä kaupungeissa.

Välimeren risteily Italia
Vernazza, Cinque Terre

We Love Cruises on asiantuntijasi risteilyjen suhteen

We Love Cruises on kotimainen risteilytoimisto, joka on erikoistunut Royal Caribbean Group -konsernin varustamoihin; Royal Caribbean International, Celebrity Cruises ja Silversea sekä Azamara.

We Love Cruises henkilökunnalla on yli 30 vuoden kokemus kansainvälisistä risteilyistä. Yhteenlaskettuna he ovat risteilleet 425 risteilyä ja 3114 risteilypäivää. Nämä luvut, jos mitkään takaavat asiantuntijuuden, mitä tulee risteilyihin. We Love Cruisesin toiminnan ydin onkin henkilökohtaisessa asiakaspalvelussa, sekä vahvassa tuotetuntemuksessa.

Yritys on perustettu 2013 jolloin suomalainen risteilyasiakas laivoilla oli vielä melko harvinainen näky. Suomesta puuttui kyseisiin varustamoihin erikoistunut jälleenmyyjä, ja tässä We Love Cruises näki paikkansa. He edustavat tyylikkäitä ja tasokkaita varustamoja, jotka ovat nykyään monien suomalaisten jokavuotinen lomakohde. Vuonna 2018 We Love Cruises tuli valituksi Vuoden matkailuyritykseksi Finnish Travel Gaalassa, ja vuonna 2019 he olivat ehdolla useassa sarjassa.

Tutustu täällä We Love Cruises -sivuihin ja löydä juuri itsellesi sopiva risteily

Kesäloma Välimeren risteilyllä

Kesäloma Välimeren risteilyllä – mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon?

Jos olet ensikertalaisena lähdössä risteilylle, etkä tiedä mitä tuleman pitää, niin älä huoli. We Love Cruises lähettää jokaiselle asiakkaalleen ennen risteilyä kustomoidun ja personoidun ”Hyvä tietää risteilystä -opaskirjan” maksutta, jossa on noin 30–40 sivua tietoa kyseisestä laivasta, reitistä ja kohteista. Sen luettuasi saat risteilystäsi paljon enemmän irti.

Omalla muutaman risteilyn kokemuksella voisin antaa muutaman vinkin:

Heti risteilyn varaamisen jälkeen suosittelen lataamaan ja rekisteröitymään varustamon applikaatioon, jossa pääset etukäteen fiilistelemään laivan puitteita, risteilyohjelmaa ja aikatauluja.

Tutustu risteilyohjelmaan etukäteen ja mieti omat päiväohjelmat valmiiksi. Laivalla on niin paljon tekemistä, aktiviteettejä ja ohjelmaa + niiden lisäksi vielä kohteet maissa, että olo voi paikan päällä olla aika häkeltynyt. Hyvin suunniteltu matka luo rauhan risteilylle ja olemisesta voi vain nauttia.

Pakkaa aina ensimmäisen päivän matkatarpeet (lääkkeet, aurinkorasvat, hygieniatuotteet, vaatekerta) käsimatkatavaroihin. Iso matkalaukku luovutetaan ennen laivaan astumista, ja se toimitetaan hytillesi jossain kohtaa lähtöpäivää.

Kesäloma Välimeren risteilyllä lue miten viikko Celebrity Edge laivalla todellisuudessa meni

terkuin, Suvi


Suvin matkassa matkajuttuja pääset seuraamaan myös Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa

You might also enjoy

Staycation St. George Hotel HelsingissäSt. George Staycation – yö Helsingin upeimmassa hotellissa
Upeat näyttelyt Fotografiska TallinnassaTutustumassa Tallinnan Fotografiskaan
Espanjan kauneimmat kaupungit IbizaIbiza – miksi palaan sinne aina uudestaan?
« Kaunas kokemuksia: parhaat nähtävyydet, ravintolat ja hotellit
Välimeren risteilyllä ja kokemuksia Celebrity Edge -laivasta »

Kommentit

  1. Napapiirin Risteilijä sanoo

    4.6.2022 13:35

    Ihanaa risteilyä! Olimme Edgellä vuonna 2019 ja laiva on upea! Ja ruoka! nyt lasken päiviä heinäkuun loppuun ja risteilyyn uuden uutukaisella sisaralus Beyondilla.

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      4.6.2022 14:22

      Kiitos paljon ja tosi kiva kuulla että laiva on upea, ja ruoka myös!
      Kivaa risteilyä myös sinulle. Minne päin lähdet Beyondilla risteilemään?

    • Napapiirin risteilijä sanoo

      18.6.2022 09:21

      Beyondilla risteilemme Barcelonasta Roomaan. 9 vuorokautta silkkaa lomaa ja luksusta!

  2. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin sanoo

    4.6.2022 15:06

    Kuulostaa kyllä oikein kivalta tuo reitti! Kuulostaa mukavalta, että noita paikkoja pääsee näkemään mereltä, mikä ei ilman risteilyä olisi oikein mahdollista. Olisi kivaa itsekin joskus risteily tuollaisella ns. suurella laivalla.

    Vastaa
  3. Reissu-Jani sanoo

    5.6.2022 19:35

    En ole laivaristeilyfani (laivalla kellumista paikasta toiseen, nopeasti maihin ja taas kellumista), mutta kiinnostaa kuulla että vieläkö laivoille vaaditaan PCR-testit (vaikka rokotukset on otettuna)? Parin vuoden aikana on uutisissa saanut kuulla kuin laivoja on asetettu karanteeniin K:n takia.

    Vastaa
  4. Aron / Ja sitten matkaan sanoo

    6.6.2022 18:05

    Tuossa risteilyllä oli kyllä ihan kivan kuuloiset kohteet. Joskaan Barcelona ei oikein innosta. Tuossa vain jää aika paljon aikaa vietettäväksi laivalla. Olen yrittänyt miettiä, mikä noissa risteilyissä on se juttu, mutta en vain ole vielä sitä keksinyt. Ehkä se vain on niin, että osalle risteilyt sopivat ja osalle eivät. Olen toistaiseksi katsonut kuuluvani noihin jälkimmäisiin. Mutta ehkä sitä vielä joskus pitää itsekin kokeilla ja muodostaa lopullinen mielipide. 🙂

    Vastaa
    • Tuomo sanoo

      19.6.2022 08:42

      Itse 4 risteilyllä jo olleena se laivassa olo vastaa samaa kuin huippuhotelissa oloa maailmalla. Ei sitä ihmetellä miten jaksaa olla 5 tähden hotellissa mutta ei se sen ihmeellisempää ole olla laivassa joka vastaa 5 tähden hotellia ja aamusin pääsee ulos aina uudessa paikassa. Ravintoloita ja baareja kymmeniä, jättiallas alueet ja kaikkea tekemistä sekä urheilumahdollisuudet huiput. Kun päivän kiertää aina uudessa kohteessa ei tunnu pitkästyttävältä päästä lepäämään ja nauttimaan luxus luokan hemmottelusta laivalle. Ei kannata edes ajatella mitään sen kaltaista mitä itämeren paatit ja ahtaat käytävät sekä ahdistavat karaoket juopuneiden kanssamatkustajien keran tuovat mieleesi sillä se on sama kuin Omenahotellin ja Singaporen Marina Bay vertaaminen!

  5. Pirkko / Meriharakka sanoo

    7.6.2022 11:47

    Jos risteily lähtee Roomasta, niin silloin tietysti voi väittää Roomaakin kohteeksi, etenkin jos sinne hakeutuu vähän etukäteen. Civitavecchian satamasta Roomaan kun on kuitenkin reippaasti matkaa, eli risteilyllä päiväseltään Rooma jää aika vähiin. Pienemmät paikat, kuten vaikka Cannes ja Korsika toimivat varmasti paremmin. Korsikalla suosittelen jotain retkeä, että pääsee kokemaan saaren hurjia mutkittelevia vuoristoteitä! La Spezia ja Cinque Terre taitaa olla yksi risteilykohteita tyyliin Venetsia, että oikeastaan voisi olla parempi, että laivat eivät sinne pysähtyisi … mutta nämä ovat haastavia juttuja, toiset tuollakin pitävät laivojen tuomasta rahasta, toiset haluaisivat säilyttää kylänsä edes jotenkin asuttavinakin.

    Vastaa
  6. Ne Tammelat sanoo

    7.6.2022 19:25

    Ihania risteilysuunnitelmia siellä! Me kävimme juuri kellumassa itäisellä Välimerellä ja vitsit miten kivoja satamia olisi ollut vaihtoehtoina. Oikea valinnanvaikeus. Mahtavaa matkaa teille!

    Reissu-Janille voin kommentoida meidän reissun osalta, että MSC:lle vaadittiin negatiivinen testitulos ja siihen kelpasi Venetsiassa otettu pikatesti, jonka teki hoitohenkilökunta ja todistuksen sai apteekista. Meiltä on tulossa pian blogijuttu aiheesta ja ainakin väitetään. että risteily taitaa olla yksi koronaturvallisimmista matkustusmuodoista tällä hetkellä 🙂

    Vastaa
  7. Annemaria/Samppanjaa muovimukista sanoo

    9.6.2022 23:28

    Luen aina mielenkiinnolla nämä risteilyjutut. En ole koskaan tehnyt minkäänlaista kaukoristeilyä suurilla laivoilla ja olen edelleenkin kahden vaiheilla olisko mun juttu vai ei. Mielenkiintoinen tuo tein reitti kyllä on. Seuraan 🙂

    Vastaa
  8. Terhi sanoo

    10.6.2022 00:32

    Muutaman risteilyn jälkeen minulla on aika ristiriitaiset tuntemukset. Kannatan kun alukset eivät ole liian suuria ja pysähdy jo valmiiksi ruuhkaisiin pieniin satamiin. Tekemistä risteilyillä riittää ja on hienoa kun herätessään on aina uusissa maisemissa. Korsika on paikka jossa haluaisin käydä.

    Vastaa
  9. Elina / elinanmatkalaukussa sanoo

    11.6.2022 13:20

    Kuulostaa kyllä ihanalta ja helpolta! Ei tarvi miettiä mitään majoitusvarauksia tai missä söis, vaan kaikki hoituu laivalla ja saa sit vaan keskittyä kohteeseen! Olis kiva kyllä lähteä tällaiselle risteilylle, ei oo koskaan tullu käytyä muutakuin perus Tallinna ja Ruotsin laivoilla 😀 Vähän voi olla erilaista…

    Vastaa
  10. Sanna | Seven Seas sanoo

    12.6.2022 15:11

    Risteilyreitti kuulostaa tosi kivalle ja vaihtelevalle! Olen kerran risteillyt Celebritylla ja muut aiemmat juurikin myös Roayl Caribbeanilla. Kokemus oli erilainen ja onkin kiva kuulla, mitkä fiilikset sulla jää. Ihanaa lomaa ja risteilyä! 🙂

    Vastaa
  11. Alex sanoo

    13.6.2022 22:30

    Hyvää risteilyä Suvi – reitti näyttää mielenkiintoiselta ja ja laivan valinta on mitä mainioin! Olimme Edgen läntisen Karibian neitsytristeilyllä joulukuussa 2019 ja laiva on täysi 10.
    Kiva kuulla sinun fiilikset laivasta ja mitkä ovat sinun suosikkipaikat laivalla.

    Vastaa
  12. Immi sanoo

    19.6.2022 12:59

    Myös lähdössä Edgelle, mutta reitti toisinpäin eli lähtö Barcelonasta ja Mallorcan sijasta on Ibiza. Ihanaa risteilylomaa meille??️?☀️

    Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

About Me

Suvi

Ihanaa että löysit tiesi mun blogiin!Kirjoittelen tänne aiheista jotka ovat sydäntäni lähellä, kuten hyvinvoinnista, hyvästä ruoasta ja tietenkin matkustelusta, joka on mun suuri intohimo.

Seuraa mua YouTubessa

Suvin matkassa youTube kanava

Kategoriat

Rantapallon matkakumppani

suvin_matkassa

Omannäköistä 40+ elämää
Matkoja, matchalatteja, ruokaa & second hand kierroksia ympäri maailman 🌏

Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää jälkeensä, kun tietää ettei oikeasti tarttis, mutku se löytö on niin ihana/uniikki/edullinen/muka tarpeellinen!! Dopamiinia vastaan on vaikea taistella kun tekee muka oikean löytöjen löydön. Välillä siinä onnistuu ja toiste ei. Ja välillä ne löydöt on oikeasti tarpeellisia.Mikä sulla on sun paras second hand löytö, mistä oot onnellinen ettet jättänyt sitä rekkiin roikkumaan? Tai mikä on jäänyt harmittamaan ettet poiminut mukaan?Mua kaivertaa ikuisesti etten kerran ostanut sellaista valkoista Chloen kauluspaitaa jonka olisin saanut 30€:lla.PS. en ostanut lopulta tota hametta#secondhandshopping #secondhandhelsinki
Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tap Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tapaa 💫Tämä ihana @yasapparel merkkinen violetti paljettihame löytyi keväällä @fleasecondhand ja oon odottanut siitä asti että tulisi kesä ja pääsen käyttämään tätä!Yhdistin hameen ensin pellavapaidan ja sling back kenkien kanssa, mun mielestä tosi kiva asu esim. dinnerille kesäiltana. Oon lähdössä etelä-ranskaan lomailemaan, tämä asu lähtee sinne ehdottomasti mukaan!Toisessa asussa yhdistelin violetin t-paida, kengät ja laukun. Monogrominen asu on rauhallinen ja näkisin itseni käyttävän tätä ihan arkena.Kolmanteen asuun vaihdoin päälle Anine Bingin Kate Moss t-paidan ja violetin lippiksen. Printti t-paita ja paljettihame sopii musta kivasti yhteen. Tämän asun voisin laittaa päälle vaikka kesäfestareille.Mikä sun mielestä näistä oli kivoin asu?#tyyli #styleover40 #asu
Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hin Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hintaista eri asiat siellä on?Viikon New Yorkin matkaan sai kulumaan aikamoisen summan, mutta kyllä sitä varten säästettiinkin. Ja kaikki oli sen arvoista😍🗽Kaiken kaikkiaan voisin todeta että Nycissä moni asia on suht saman hintaista kun suomessa.Mitä ajatuksia Nycin hintataso herättää?#newyork
#manhattan #matkailu
Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹 Pit Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹Pitkä ja kuuma päivä Manhattanilla sisälsi paljon kävelyä, ihanan brunssin, shoppailua, kivoja kaupunginosia ja pari pizza slicea & kylmän Aperolin. Aika täydellinen lomapäivä💕🗽#matkailu #newyorkcity #manhattan
Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vi Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vietät täydellisen päivän sun Nycin matkalla 💫▶️ tallenna muistiin jos oot matkustamassa tänne päin!Williamsburg oli kiva alue, sellainen pikkukaupunkimainen, täynnä putiikkeja, katutaidetta, kahviloita ja pientä edgeä.
Sinne oli myös tosi helppo matkustaa metrolla Manhattanilta.Williamsburg on täynnä second hand putiikkeja. Alla listattuna kaikki kaupat mitkä mulla oli merkattuna ylös (kaikissa en tosin kerennyt käydä päivän aikana). Mun suosikit oli Awoke Vintage, The Brooklyn Vintage Club & Bedford Vintage. Kaikki kaupat on kävelymatkan päässä toisistaan.🔸️Malin Landaeus
🔸️Awoke Vintage Brooklyn
🔸️Amarcord Vintage
🔸️Artists & Fleas Market
🔸️The Brooklyn Vintage Club
🔸️Bedforfd Vintage
🔸️Buffalo Exchange
🔸️Monk Vibtage
🔸️Vintage clothing near me
🔸️Velma Vintage
🔸️Studio Dem
🔸️Sorbara's
🔸️Seven Wonders Collective
🔸️Le Grand Strip Vintage Fashion#williamsburg #newyorkcity #secondhandshopping
Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme asua 🐆 Yleensä mä teen jo pukukopissa/ ostohetkellä stailauksen mun päässäni, eli mietin pari-kolme asuyhdistelmää minkä kanssa vaate sopii, niin ei tuu hutiostoksia ja vaate on helppo ottaa heti käyttöön.Haluun pukee tän vielä myös mustien caprihousujen ja sling back sandaalien kanssa  ja myös yhdistäminen värien kanssa kiinnostelee.Mitä mieltä oot tästä paidasta, ja mikä sun mielestä on paras yhdistelmä?Tää Neo Noir merkkinen pantteripaita löytyi Vintedistä#secondhand
#secondhandfashion
#tyyli
#styling
#over40style
@vinted
@neo_noir
Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & san Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & sandwicheja😋🥞🥪▶️Tallenna paikka muistiin kun seuraavan kerran mietit mihin mennä Helsingissä brunssilleKävin testaamassa Kallion Lazy Foxin all day aamupalamenun. Oon aiemmin käynyt syömässä heidän Kampin ravintolassa, ja nyt kun he avasivat mun kotikulmille Kallioon, niin olihan sitä käytävä testaamassa.Oltiin aika myöhään päivästä liikkeellä, joten meille ruokailu oli enemmänkin myöhäinen lounas kun brunssi. Paikan päällä oli lauantaipäivästä hiljaista, toivottavasti se johtui siitä että aamupäivän brunssisuma oli jo lähtenyt.Söin menulta qrocue monseur sandwichin joka oli todella maukas ja sitten yhden makean salted caramel pannukakun. Pannukakkuja saa menulta valita 1-3 kpl, sanoisin että 1 riittää ja muussa tapauksessa kannattaa jakaa annos kaverin kanssa. Kokonaisuus maksoi kahvin kera 23€.Pieni miinus tulee hitaalle ja vähän sekavalle palvelulle, mutta ruokien herkullisuus tasoitti sitä niin, että palaan kyllä tänne vielä uudelleen brunssille.#brunssi #helsinki #lazyfox
Buukkaa se tyttöjen reissu 💕 Se on kuin ryhmäterap Buukkaa se tyttöjen reissu 💕
Se on kuin ryhmäterapiaa jäälattejen, ostoskassien ja passin kera!#girlstrip #newyorkcity #matkailu
Follow on Instagram
Design by SkyandStars.co

Copyright © 2026