• INFO
    • Etusivulle
    • Suvi Pulkkinen
    • Yhteistyöt kanssani
    • Matkailu
      • Aasia
        • Filippiinit
        • Hongkong
        • Indonesia
        • Japani
          • Tokio
        • Kambodza
        • Thaimaa
          • Bangkok
          • Chiang Mai
          • Koh Samet
          • Myanmar
        • Singapore
      • Amerikka
        • Bahama
        • Key West
        • Kuuba
          • Havanna
        • Meksiko
          • Playa del Carmen
        • Miami
      • Eurooppa
        • Ahvenanmaa
        • Andorra
          • Andorra La Vella
        • Espanja
          • Barcelona
          • Costa del Sol
          • Formentera
          • Fuengirola
          • Granada
          • Ibiza
          • Madrid
          • Malaga
          • Marbella
          • Nerja
          • Pamplona
          • Ronda
          • San Sebastian
          • Sierra Nevada (Granada)
        • Hollanti
          • Amsterdam
          • Delft
        • Islanti
          • Reykjavik
        • Italia
          • Cinque Terre
          • Milano
          • Napoli
        • Latvia
          • Riika
        • Liettua
          • Kaunas
        • Portugali
          • Ericeira
          • Lagos
          • Lissabon
          • Sintra
        • Puola
          • Gdansk
        • Tšekki
          • Praha
        • Ruotsi
          • Tukholma
        • Suomi
          • Hanko
          • Helsinki
          • Lappi
          • Turku
        • Tanska
          • Kööpenhamina
        • Unkari
          • Budapest
        • Viro
          • Tallinna
          • Pärnu
      • Risteilyt
        • Aasian risteily
        • Karibian risteily
        • Ruotsin risteilyt
        • Välimeren risteily
    • Lifestyle
      • Second hand
      • Staycationit
      • Kauneus ja hyvinvointi
    • Reseptit
      • Ravintolavinkit
      • Ruoka

Suvin matkassa

Aasia, Aasian risteily, Matkailu, Risteilyt, Singapore · 14.1.2024

Aasian risteily Singaporesta Malesiaan & Thaimaahan

Aasian risteily artikkeli kaupallisessa yhteistyössä We Love Cruises

Ihana Aasian risteily on takanapäin ja nyt pääsen kertomaan teille kokemuksia siitä, millaista on risteillä Aasiassa. Risteilyaluksena meillä toimi tällä risteilyllä Royal Caribbeanin Quantum Ultra -laivaluokan Spectrum of the Seas laiva, jolla risteilimme 5 yötä läntisellä Andamaanienmerellä. Reittimme kulki seuraavanlaisesti: Singapore – Port Klang (Malesia) – Penang (Malesia) – Phuket (Thaimaa) – meripäivä – Singapore. Me kävimme maissa Penangilla ja Phuketissa, eli vietimme kaksi kokonaista päivää vain laivalla.

Tässä alkuun muutama strateginen luku Spectrum of the Seas -laivasta:

  • laiva on rakennettu vuonna 2019
  • laivan pituus on 348 metriä ja leveys 49 metriä
  • Hyttejä laivassa on 1 467 kpl
  • matkustajia mahtuu laivaan 4905 henkeä
  • henkilökuntaa on laivassa 1 551 henkeä

Tästä pääset tutustumaan laivaan vielä tarkemmin

Spectrum of the Seas laiva
Spectrum of the seas laivalla aasian risteily

Kokemuksia Spectrum of the Seas -laivasta:

Spectrum of the Seas -laiva tarjosi meille mielestäni varmaa Royal Caribbean tyyliä alusta alkaen, juuri sitä mitä lähdimme laivalta hakemaan. Henkilökunta oli ystävällistä ja ammattitaitoista, ja laivan sisustus erittäin miellyttävä. Ravintoloita oli tarjolla useita, ja ne tarjosivat laadukasta ja maistuvaa ruokaa. Myös hygieniataso oli huipussaan, joka paikassa oli siistiä ja muun muassa buffettiin mennessä käsien pesua valvottiin.

Laivalla oli todella paljon tekemistä tarjolla, niin lapsiperheille kuin aikuisten lomaa viettäville. Laivalta löytyy muun muassa kuntosali, juoksurata, surffikone, vapaalentotunneli, kiipeilyseinä, koripallokenttä, töymäilyautot, pelihalli, tanssitunteja, bingoa, karaokea, musikaaleja ja tietovisoja. Laivalla on ulko- ja sisäuima-allasalue porealtaineen, sekä vain aikuisille tarkoitettu solarium “rauhoittumiskeidas” . Laivalta löytyy myös kasino, spa, sekä putiikkeja, jos haluaa shoppailla.

Törmäilyautoissa aasian risteilyllä laivalla
Törmäilyautot Spectrum of the Seas laivalla

törmäilyautot piti käydä testaamassa heti ensimmäisenä risteilypäivänä

Surffikone aasian risteilyllä Royal Caribbeanin laivalla
Kiipeilyseinä Spectrum of the Seas laivalla

Shoppailua aasian risteilyllä
Tax free laukkuvalikoima Spectrum of the Seas laivalla

Eroaako Aasian risteily Välimeren tai Karibianristeilystä?

Miten risteileminen aasiassa erosi Karibian tai Välimerenristeilyistä? Ei kovinkaan paljon. Yksi suurin ero oli ihmiset ja eri kulttuurien kohtaamiset. Luonnollisesti Aasian suunnalla kun risteillään oli suuri osa laivan risteilyvieraista myös aasiasta, kuten Intiasta ja Kiinasta (oli laivalla oli myös ihmisiä Euroopasta ja Amerikasta). Myös ruoka laivalla oli hyvin aasialaispainotteista, etenkin buffetissa, jossa oli myös paljon intialaista ruokaa tarjolla. Välillä ei ihan edes tiennyt, mitä kaikki tarjolla olevat ruoat olivat, positiivisessa mielessä.

Myös yksi asia, mihin en aiemmilla risteilyillä ollut törmännyt, oli se että Singaporessa laivaan astuessa, kaikkien matkustajien passit kerättiin pois, ja ne palautettiin vasta viimeisenä risteilypäivänä. Oletan että tämä liittyy siihen, että laivasta poistumiset helpottuivat Malesian ja Thaimaan satamissa niin, ettei niissä kukaan kysellyt mitään.

Oudot kananmunat aasian risteilyllä

buffetin oudot aasialaiset ruoat aiheuttivat välillä ihmetystä

Tyypillinen aasian risteily päivä Spectrum of the Seas -laivalla

Aamut laivalla alkoivat poikkeuksellisesti kävelyllä laivan kannella, auringonnousua ihastellen, jonka jälkeen suuntasimme laivan buffet aamiaiselle. Aamiaista olisi voinut syödä myös laivan pääruokasalissa a la carte tyyliin, tai tilata aamiainen hyttiin huonepalvelun kautta, mutta me tykkäsimme käydä buffassa.

Aamiaisen jälkeen oli aika lähteä maihin, meidän tapauksissa risteilypäivinä 2 ja 3 kun vierailimme Penangilla ja Phuketissa. Laivapäivinä otin puolestaan kirjan kainaloon ja suunnan uima-allaskannen aurinkotuoliin. Kuten olen aiemminkin risteilypostauksissani kertonut, niin aikaa maissa on yleensä todella paljon, laiva saapuu satamaan yleensä jo aamulla 8 aikaan ja laivassa tulee olla takaisin iltapäivästä / illasta 17–20 välillä takaisin. Joten jos nautit hitaista aamuista ja haluat käydä esim. kuntosalilla aamupäivästä, voit hyvin niin tehdä ja lähteä vasta lounaan jälkeen maihin (paitsi jos olet lähdössä maksetulle retkelle maissa).

Maissaolon jälkeen, oli ihana vielä rentoutua vähän aurinkokannella, ennen valmistautumista iltaan. Yleensä, kävimme laivan kansibaarissa aperitiiveillä ja auringonlaskua katsomassa, ennen kuin suuntasimme illalliselle laivan pääruokasaliin, jossa a la carte lista vaihtui päivittäin ja ruoat olivat suussa sulavia! Minulla oli tapana tilata meille aina 3 alkuruokaa jaettavaksi, pääruoaksi poikkeuksetta tilasimme pihvit ja jälkiruoaksi maisteltiin paria eri annosta. Illallisen jälkeen, kävimme vielä katsomassa laivan upeat musikaaliesitykset ja taikuria, yhtenä iltana vietimme vuoden vaihdetta.

Juoksuradalla aamukävelyllä aasian risteilyllä
Auringonnousu merellä aasian risteilyllä

aamut olivat ihania hetkiä kävellä laivan kannella ja katsoa aamun sarastusta

Aamiainen merinäköalalla aasian risteilyllä

Rentouttava laivapäivä aasian risteilyllä
Uima-allaskannella aasian risteilyllä

Aasian risteily Singaporesta Malesiaan ja Thaimaahan

ennen illallista oli aina vuorossa aperitiivit kannella ja auringolasku

Illallisella aasian risteilyllä
Etanat alkuruoaksi aasian risteilyllä

Illallis pihvi aasian risteilyn a la cartessa
Illallis beef wellington aasian risteilyllä

illallisella ei tarvinut pettyä kertaakaan, ruoat olivat mahtavia

Illallis creme brulee aasian risteilyllä

Iltashow esitys aasian risteilyllä

Kaiken kaikkiaan, meillä oli taas aivan ihana risteily, neljäs sellainen yhdessä. Risteily Aasiassa erosi tunnelmaltaan meidän muista risteilyistä ja toi kivaa uutta kokemusta ja näkemystä taas, kun valitsemme seuraavia risteilyjä (joita on mielessä jo useita).

Kiinnostuitko risteilystä? Käy täältä lukemassa miten helppoa risteilyn varaaminen on. Pääset myös helposti tutustumaan risteilyvalikoimaan, eri laivoihin ja hintoihin tällä We Love Cruisesin risteilyhakukoneella

terkuin, Suvi


Suvin matkassa matkajuttuja pääset seuraamaan myös Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa

You might also enjoy

Aikamatkalla Havannassa – 10 asiaa jotka sinun tulee kokea
Ravintolavinkkejä Kööpenhaminaan
Elephant Nature ParkElephant Nature Park – ikimuistoinen päivä elefanttien kanssa
« Hotellivinkit Bangkokiin – 5 vinkkiä miten löydät parhaan hotellin
Helsinki second hand -opas »

Kommentit

  1. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin sanoo

    14.1.2024 14:38

    En ole oikeastaan ikinä käynyt missään risteilyllä Etelämantereen lisäksi. Tällainen Aasian risteily kuulostaa kuitenkin mielenkiintoiselta, ja hyvältä kuulostaa myös ruokatarjonta. Aasialainen ruoka on nimittäin omaan mieleeni. Tuokin on ilman muuta positiivista, että maissa ollaan pitkä aika – Penang kiinnostaisi erityisesti nähdä.

    Vastaa
  2. Mari/ Maailma kotina sanoo

    14.1.2024 15:28

    Olipa kiva juttu. Kivasti kerrot tyypillisestä päivästä. En ole koskaan ollut tämäntyyppisellä risteilyllä.

    Vastaa
  3. Pirkko / Meriharakka sanoo

    14.1.2024 16:34

    Suht paljon maailmaa jo nähneen on enää vaikea löytää risteilyä, joka olisi jotain muutakin kuin vanhan kertausta. Toki Singapore varmasti kestäisi kertauksenkin – ja Penang on näkemättä ja kokematta. Tuohon, että passit kerätään pois, törmäsimme joskus ensimmäisillä risteilyillämme Karibialla yli kymmenen vuotta sitten ja silloin hyväksyimme vaan idean, että laivan kortti on nyt yhtä tärkeä juttu kuin passi.

    Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

About Me

Suvi

Ihanaa että löysit tiesi mun blogiin!Kirjoittelen tänne aiheista jotka ovat sydäntäni lähellä, kuten hyvinvoinnista, hyvästä ruoasta ja tietenkin matkustelusta, joka on mun suuri intohimo.

Seuraa mua YouTubessa

Suvin matkassa youTube kanava

Kategoriat

Rantapallon matkakumppani

suvin_matkassa

Omannäköistä 40+ elämää
Matkoja, matchalatteja, ruokaa & second hand kierroksia ympäri maailman 🌏

Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää jälkeensä, kun tietää ettei oikeasti tarttis, mutku se löytö on niin ihana/uniikki/edullinen/muka tarpeellinen!! Dopamiinia vastaan on vaikea taistella kun tekee muka oikean löytöjen löydön. Välillä siinä onnistuu ja toiste ei. Ja välillä ne löydöt on oikeasti tarpeellisia.Mikä sulla on sun paras second hand löytö, mistä oot onnellinen ettet jättänyt sitä rekkiin roikkumaan? Tai mikä on jäänyt harmittamaan ettet poiminut mukaan?Mua kaivertaa ikuisesti etten kerran ostanut sellaista valkoista Chloen kauluspaitaa jonka olisin saanut 30€:lla.PS. en ostanut lopulta tota hametta#secondhandshopping #secondhandhelsinki
Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tap Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tapaa 💫Tämä ihana @yasapparel merkkinen violetti paljettihame löytyi keväällä @fleasecondhand ja oon odottanut siitä asti että tulisi kesä ja pääsen käyttämään tätä!Yhdistin hameen ensin pellavapaidan ja sling back kenkien kanssa, mun mielestä tosi kiva asu esim. dinnerille kesäiltana. Oon lähdössä etelä-ranskaan lomailemaan, tämä asu lähtee sinne ehdottomasti mukaan!Toisessa asussa yhdistelin violetin t-paida, kengät ja laukun. Monogrominen asu on rauhallinen ja näkisin itseni käyttävän tätä ihan arkena.Kolmanteen asuun vaihdoin päälle Anine Bingin Kate Moss t-paidan ja violetin lippiksen. Printti t-paita ja paljettihame sopii musta kivasti yhteen. Tämän asun voisin laittaa päälle vaikka kesäfestareille.Mikä sun mielestä näistä oli kivoin asu?#tyyli #styleover40 #asu
Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hin Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hintaista eri asiat siellä on?Viikon New Yorkin matkaan sai kulumaan aikamoisen summan, mutta kyllä sitä varten säästettiinkin. Ja kaikki oli sen arvoista😍🗽Kaiken kaikkiaan voisin todeta että Nycissä moni asia on suht saman hintaista kun suomessa.Mitä ajatuksia Nycin hintataso herättää?#newyork
#manhattan #matkailu
Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹 Pit Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹Pitkä ja kuuma päivä Manhattanilla sisälsi paljon kävelyä, ihanan brunssin, shoppailua, kivoja kaupunginosia ja pari pizza slicea & kylmän Aperolin. Aika täydellinen lomapäivä💕🗽#matkailu #newyorkcity #manhattan
Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vi Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vietät täydellisen päivän sun Nycin matkalla 💫▶️ tallenna muistiin jos oot matkustamassa tänne päin!Williamsburg oli kiva alue, sellainen pikkukaupunkimainen, täynnä putiikkeja, katutaidetta, kahviloita ja pientä edgeä.
Sinne oli myös tosi helppo matkustaa metrolla Manhattanilta.Williamsburg on täynnä second hand putiikkeja. Alla listattuna kaikki kaupat mitkä mulla oli merkattuna ylös (kaikissa en tosin kerennyt käydä päivän aikana). Mun suosikit oli Awoke Vintage, The Brooklyn Vintage Club & Bedford Vintage. Kaikki kaupat on kävelymatkan päässä toisistaan.🔸️Malin Landaeus
🔸️Awoke Vintage Brooklyn
🔸️Amarcord Vintage
🔸️Artists & Fleas Market
🔸️The Brooklyn Vintage Club
🔸️Bedforfd Vintage
🔸️Buffalo Exchange
🔸️Monk Vibtage
🔸️Vintage clothing near me
🔸️Velma Vintage
🔸️Studio Dem
🔸️Sorbara's
🔸️Seven Wonders Collective
🔸️Le Grand Strip Vintage Fashion#williamsburg #newyorkcity #secondhandshopping
Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme asua 🐆 Yleensä mä teen jo pukukopissa/ ostohetkellä stailauksen mun päässäni, eli mietin pari-kolme asuyhdistelmää minkä kanssa vaate sopii, niin ei tuu hutiostoksia ja vaate on helppo ottaa heti käyttöön.Haluun pukee tän vielä myös mustien caprihousujen ja sling back sandaalien kanssa  ja myös yhdistäminen värien kanssa kiinnostelee.Mitä mieltä oot tästä paidasta, ja mikä sun mielestä on paras yhdistelmä?Tää Neo Noir merkkinen pantteripaita löytyi Vintedistä#secondhand
#secondhandfashion
#tyyli
#styling
#over40style
@vinted
@neo_noir
Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & san Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & sandwicheja😋🥞🥪▶️Tallenna paikka muistiin kun seuraavan kerran mietit mihin mennä Helsingissä brunssilleKävin testaamassa Kallion Lazy Foxin all day aamupalamenun. Oon aiemmin käynyt syömässä heidän Kampin ravintolassa, ja nyt kun he avasivat mun kotikulmille Kallioon, niin olihan sitä käytävä testaamassa.Oltiin aika myöhään päivästä liikkeellä, joten meille ruokailu oli enemmänkin myöhäinen lounas kun brunssi. Paikan päällä oli lauantaipäivästä hiljaista, toivottavasti se johtui siitä että aamupäivän brunssisuma oli jo lähtenyt.Söin menulta qrocue monseur sandwichin joka oli todella maukas ja sitten yhden makean salted caramel pannukakun. Pannukakkuja saa menulta valita 1-3 kpl, sanoisin että 1 riittää ja muussa tapauksessa kannattaa jakaa annos kaverin kanssa. Kokonaisuus maksoi kahvin kera 23€.Pieni miinus tulee hitaalle ja vähän sekavalle palvelulle, mutta ruokien herkullisuus tasoitti sitä niin, että palaan kyllä tänne vielä uudelleen brunssille.#brunssi #helsinki #lazyfox
Buukkaa se tyttöjen reissu 💕 Se on kuin ryhmäterap Buukkaa se tyttöjen reissu 💕
Se on kuin ryhmäterapiaa jäälattejen, ostoskassien ja passin kera!#girlstrip #newyorkcity #matkailu
Follow on Instagram
Design by SkyandStars.co

Copyright © 2026