• INFO
    • Etusivulle
    • Suvi Pulkkinen
    • Yhteistyöt kanssani
    • Matkailu
      • Aasia
        • Filippiinit
        • Hongkong
        • Indonesia
        • Japani
          • Tokio
        • Kambodza
        • Thaimaa
          • Bangkok
          • Chiang Mai
          • Koh Samet
          • Myanmar
        • Singapore
      • Amerikka
        • Bahama
        • Key West
        • Kuuba
          • Havanna
        • Meksiko
          • Playa del Carmen
        • Miami
      • Eurooppa
        • Ahvenanmaa
        • Andorra
          • Andorra La Vella
        • Espanja
          • Barcelona
          • Costa del Sol
          • Formentera
          • Fuengirola
          • Granada
          • Ibiza
          • Madrid
          • Malaga
          • Marbella
          • Nerja
          • Pamplona
          • Ronda
          • San Sebastian
          • Sierra Nevada (Granada)
        • Hollanti
          • Amsterdam
          • Delft
        • Islanti
          • Reykjavik
        • Italia
          • Cinque Terre
          • Milano
          • Napoli
        • Latvia
          • Riika
        • Liettua
          • Kaunas
        • Portugali
          • Ericeira
          • Lagos
          • Lissabon
          • Sintra
        • Puola
          • Gdansk
        • Tšekki
          • Praha
        • Ruotsi
          • Tukholma
        • Suomi
          • Hanko
          • Helsinki
          • Lappi
          • Turku
        • Tanska
          • Kööpenhamina
        • Unkari
          • Budapest
        • Viro
          • Tallinna
          • Pärnu
      • Risteilyt
        • Aasian risteily
        • Karibian risteily
        • Ruotsin risteilyt
        • Välimeren risteily
    • Lifestyle
      • Second hand
      • Staycationit
      • Kauneus ja hyvinvointi
    • Reseptit
      • Ravintolavinkit
      • Ruoka

Suvin matkassa

Espanja, Eurooppa, Matkailu, Sierra Nevada (Granada) · 17.10.2017

Andalusian helmi – Laskettelua ja aurinkoa Sierra Nevadassa

Laskettelu Sierra Nevadassa on ollut yksi kohokohta Espanjan lomallani. Olen matkustanut elämäni aikana Espanjaan varmasti yli 25 kertaa ja se jaksaa aina yllättää minut monipuolisuudellaan, onhan se iso maa. Käydessäni Baskimaalla, San Sebastian vaikutti minut kauneudellaan. Olen kolunnut Kataloniassa Barcelonan ostoskadut ystäväni kanssa ja kiivennyt Park Güellin puistoon ihmettelemään Gaudin luomuksia. Madrid on ihana ja palaan sinne aina uudelleen ja uudelleen. Kaupungissa on jotain niin espanjalaista, onhan se pääkaupunki (ja sieltä tulee myös suosikki jalkapallojoukkueeni). Rakkauttani “toiseen kotiini” Fuengirolaan olen myös täällä blogin puolella huudellut ja Andalusian alueella on tullut muutenkin seikkailtua paljon, kuten patikoinnit Rio Chillarin vesiputouksilla ja Caminito del Reyn kanjonissa.

Yksi parhaimmista retkistämme Andalusiassa on ollut Sierra Nevadan laskettelukeskukseen. Tiesitkö sinä, että Etelä-Espanjassa pääsee laskettelemaan? Alla olevista kuvista voi olla vaikea uskoa, että kuvien ottamisen välillä on vain muutama tunti aikaa.  Sierra Nevadaan ajaa nimittäin Costa del Solin palmujen alta reilussa kahdessa tunnissa (190 km).

Costa del Solin nähtävyydet Sierra Nevadan vuoristo

Sierra Nevada pähkinänkuoressa:

Sierra Nevadan ollessa yksi Euroopan korkeimmalla sijaitsevista laskettelukeskuksista, on sen lumitilanne aina suht varma, jonka vuoksi keskuksen laskettelukausi on pitkä, marraskuusta jopa vappuun asti. Sierra Nevada sijaitsee etelässä, lyhyen matkan päässä Costa Del Solin rannikolta ja auringonpaistetta onkin tarjolla laskijoille taatusti lähes ympäri vuoden (paitsi ei tietenkään silloin kun me siellä vierailimme). Se on otollinen päiväretkikohde, jos vain tykkää laskettelusta. Auringon ja hyvän lumitilanteen lisäksi,  Sierra Nevada saa pisteitä olleessaan hintatasoltaan erittäin kohtuuhintainen keskus verrattuna muihin Euroopan laskettelukeskuksiin.

Laskettelukeskuksen matalin alue: 2100 m

Laskettelukeskuksen korkein alue: 3300 m

Rinteitä: yli 120 kpl

Pisin lasku: “El Aguila” – 6,2 km

Hissejä: 21 kpl

Alueita: 6 kpl (Veleta, Laguna De Las Yeguas, Borreguiles, Lomar de Dilar, Rio Monachil & Parador)

Tästä pääset katsomaan suurempaa rinnekarttaan

Laskettelu Sierra Nevadassa rinnekartta

Onnistuneita laskupäiviä Sierra Nevadassa

Kolmen tunnin rinnelipun hankinnan jälkeen laskimme Sierra Nevadan pitkiä rinteitä ja pysähdyimme laskujen välillä rinnekuppiloihin. Kolmeen tuntiin ei kovin montaa laskua kerkeä tekemään, kun rinteet ovat niin pitkiä, mutta kuitenkin sopivanmonta minunlaiselle laskijalle. Söimme vielä päivän päätteeksi Paradillon laskettelukylässä ennen kun jatkoimme matkaa. Luin että after ski on erittäin vilkasta täällä, kun laskujen jälkeen ihmiset suuntaavat Paradillon tapas baareihin. Se olisi kiva vielä päästä kokemaan!

Costa del Solin nähtävyydet Sierra Nevadan laskettelurinne

Laskettelmassa Sierra Nevadassa

Laskettelupäivän jälkeen suosittelen jatkamaan yöksi vielä Granadan kaupunkiin, joka sijaitsee aivan Sierra Nevadan juurella (etäisyys noin 40 km laskettelukeskuksesta). Granadan tunnetuimman ja Espanjan suosituimman nähtävyyden, Alhambran palatsin lisäksi Granada tarjoaa myös maurilaista arkkitehtuuria, turkkilaiskylpylöitä, tapaksia, flamencoa, vanhan kaupungin kujia, puistoja, ja paljon historiaa.  Kaupungissa on vahvat arabivaikutteet, jotka tuovat oman sävynsä kaupungin tunnelmaan.

Täältä pääset lukemaan postaukseni “8 vinkkiä Granadaan”.

terkuin, Suvi


Suvin matkassa matkajuttuja pääset seuraamaan myös Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa

You might also enjoy

Lomailua Bangkokin Riversidella
Real Madrid jalkapallopelissäRonaldo, Ramos, Zidane – Jalkapalloa Madridissa
Tekemistä Helsingissä viikonloppuna5 x kivaa viikonloppu tekemistä Helsingissä
« Elämäni aakkoset – kuka on Suvin matkassa?
6 kuvaa Pamplonan härkäjuoksusta »

Kommentit

  1. VEERAPIRITA / AURINKORASVAA & ALOE VEERAA sanoo

    17.10.2017 23:37

    Ohhoh, ootpas monta kertaa ollut Espanjassa! Miten noin on päässyt käymään tai siis mikä siellä on ollut se juttu, joka on saanut noin useasti palaamaan uudestaan ja uudestaan? Voiks tollasta ees kysyä, sillä onhan Espanja ihana. <3

    Vastaa
    • suvinmatkassa sanoo

      18.10.2017 09:45

      No kaikki on varmaan saanut alkunsa siitä, että koko lapsuuteni olen viettänyt perheen kanssa aina talvi ja kesälomat jossain päin Espanjaa. Minut on siis käytännössä kasvatettu Espanjan matkailijaksi 🙂 Ja sitten varmaan mitä enemmän sielä on käynyt, niin sitä enemmän maata haluaa nähdä..

  2. Eveliina / Korkkarit rinkassa sanoo

    18.10.2017 09:00

    Tää vinkki pitääkin laittaa korvan taakse! Ihana tietää että Itävallan, Sveitsin ja Ranskan rinneparatiisien ulkopuolellakin on vaihtoehtoja. Vähän aikaa sitten kuulin myös hiihtokeskuksesta Andorrassa. Onneksi uusi kausi lähestyy, ja kohde vielä avoinna 😉

    Vastaa
    • suvinmatkassa sanoo

      18.10.2017 09:47

      Tämä yllätti kyllä itsenikin, ja aion ehdottomasti vierailla vielä uudelleen. Taitaa myös olla Euroopan eteläisin laskettelukeskus, joten aurinko aina taattu:)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

About Me

Suvi

Ihanaa että löysit tiesi mun blogiin!Kirjoittelen tänne aiheista jotka ovat sydäntäni lähellä, kuten hyvinvoinnista, hyvästä ruoasta ja tietenkin matkustelusta, joka on mun suuri intohimo.

Seuraa mua YouTubessa

Suvin matkassa youTube kanava

Kategoriat

Rantapallon matkakumppani

suvin_matkassa

Omannäköistä 40+ elämää
Matkoja, matchalatteja, ruokaa & second hand kierroksia ympäri maailman 🌏

Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää jälkeensä, kun tietää ettei oikeasti tarttis, mutku se löytö on niin ihana/uniikki/edullinen/muka tarpeellinen!! Dopamiinia vastaan on vaikea taistella kun tekee muka oikean löytöjen löydön. Välillä siinä onnistuu ja toiste ei. Ja välillä ne löydöt on oikeasti tarpeellisia.Mikä sulla on sun paras second hand löytö, mistä oot onnellinen ettet jättänyt sitä rekkiin roikkumaan? Tai mikä on jäänyt harmittamaan ettet poiminut mukaan?Mua kaivertaa ikuisesti etten kerran ostanut sellaista valkoista Chloen kauluspaitaa jonka olisin saanut 30€:lla.PS. en ostanut lopulta tota hametta#secondhandshopping #secondhandhelsinki
Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tap Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tapaa 💫Tämä ihana @yasapparel merkkinen violetti paljettihame löytyi keväällä @fleasecondhand ja oon odottanut siitä asti että tulisi kesä ja pääsen käyttämään tätä!Yhdistin hameen ensin pellavapaidan ja sling back kenkien kanssa, mun mielestä tosi kiva asu esim. dinnerille kesäiltana. Oon lähdössä etelä-ranskaan lomailemaan, tämä asu lähtee sinne ehdottomasti mukaan!Toisessa asussa yhdistelin violetin t-paida, kengät ja laukun. Monogrominen asu on rauhallinen ja näkisin itseni käyttävän tätä ihan arkena.Kolmanteen asuun vaihdoin päälle Anine Bingin Kate Moss t-paidan ja violetin lippiksen. Printti t-paita ja paljettihame sopii musta kivasti yhteen. Tämän asun voisin laittaa päälle vaikka kesäfestareille.Mikä sun mielestä näistä oli kivoin asu?#tyyli #styleover40 #asu
Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hin Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hintaista eri asiat siellä on?Viikon New Yorkin matkaan sai kulumaan aikamoisen summan, mutta kyllä sitä varten säästettiinkin. Ja kaikki oli sen arvoista😍🗽Kaiken kaikkiaan voisin todeta että Nycissä moni asia on suht saman hintaista kun suomessa.Mitä ajatuksia Nycin hintataso herättää?#newyork
#manhattan #matkailu
Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹 Pit Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹Pitkä ja kuuma päivä Manhattanilla sisälsi paljon kävelyä, ihanan brunssin, shoppailua, kivoja kaupunginosia ja pari pizza slicea & kylmän Aperolin. Aika täydellinen lomapäivä💕🗽#matkailu #newyorkcity #manhattan
Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vi Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vietät täydellisen päivän sun Nycin matkalla 💫▶️ tallenna muistiin jos oot matkustamassa tänne päin!Williamsburg oli kiva alue, sellainen pikkukaupunkimainen, täynnä putiikkeja, katutaidetta, kahviloita ja pientä edgeä.
Sinne oli myös tosi helppo matkustaa metrolla Manhattanilta.Williamsburg on täynnä second hand putiikkeja. Alla listattuna kaikki kaupat mitkä mulla oli merkattuna ylös (kaikissa en tosin kerennyt käydä päivän aikana). Mun suosikit oli Awoke Vintage, The Brooklyn Vintage Club & Bedford Vintage. Kaikki kaupat on kävelymatkan päässä toisistaan.🔸️Malin Landaeus
🔸️Awoke Vintage Brooklyn
🔸️Amarcord Vintage
🔸️Artists & Fleas Market
🔸️The Brooklyn Vintage Club
🔸️Bedforfd Vintage
🔸️Buffalo Exchange
🔸️Monk Vibtage
🔸️Vintage clothing near me
🔸️Velma Vintage
🔸️Studio Dem
🔸️Sorbara's
🔸️Seven Wonders Collective
🔸️Le Grand Strip Vintage Fashion#williamsburg #newyorkcity #secondhandshopping
Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme asua 🐆 Yleensä mä teen jo pukukopissa/ ostohetkellä stailauksen mun päässäni, eli mietin pari-kolme asuyhdistelmää minkä kanssa vaate sopii, niin ei tuu hutiostoksia ja vaate on helppo ottaa heti käyttöön.Haluun pukee tän vielä myös mustien caprihousujen ja sling back sandaalien kanssa  ja myös yhdistäminen värien kanssa kiinnostelee.Mitä mieltä oot tästä paidasta, ja mikä sun mielestä on paras yhdistelmä?Tää Neo Noir merkkinen pantteripaita löytyi Vintedistä#secondhand
#secondhandfashion
#tyyli
#styling
#over40style
@vinted
@neo_noir
Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & san Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & sandwicheja😋🥞🥪▶️Tallenna paikka muistiin kun seuraavan kerran mietit mihin mennä Helsingissä brunssilleKävin testaamassa Kallion Lazy Foxin all day aamupalamenun. Oon aiemmin käynyt syömässä heidän Kampin ravintolassa, ja nyt kun he avasivat mun kotikulmille Kallioon, niin olihan sitä käytävä testaamassa.Oltiin aika myöhään päivästä liikkeellä, joten meille ruokailu oli enemmänkin myöhäinen lounas kun brunssi. Paikan päällä oli lauantaipäivästä hiljaista, toivottavasti se johtui siitä että aamupäivän brunssisuma oli jo lähtenyt.Söin menulta qrocue monseur sandwichin joka oli todella maukas ja sitten yhden makean salted caramel pannukakun. Pannukakkuja saa menulta valita 1-3 kpl, sanoisin että 1 riittää ja muussa tapauksessa kannattaa jakaa annos kaverin kanssa. Kokonaisuus maksoi kahvin kera 23€.Pieni miinus tulee hitaalle ja vähän sekavalle palvelulle, mutta ruokien herkullisuus tasoitti sitä niin, että palaan kyllä tänne vielä uudelleen brunssille.#brunssi #helsinki #lazyfox
Buukkaa se tyttöjen reissu 💕 Se on kuin ryhmäterap Buukkaa se tyttöjen reissu 💕
Se on kuin ryhmäterapiaa jäälattejen, ostoskassien ja passin kera!#girlstrip #newyorkcity #matkailu
Follow on Instagram
Design by SkyandStars.co

Copyright © 2026