• INFO
    • Etusivulle
    • Suvi Pulkkinen
    • Yhteistyöt kanssani
    • Matkailu
      • Aasia
        • Filippiinit
        • Hongkong
        • Indonesia
        • Japani
          • Tokio
        • Kambodza
        • Thaimaa
          • Bangkok
          • Chiang Mai
          • Koh Samet
          • Myanmar
        • Singapore
      • Amerikka
        • Bahama
        • Key West
        • Kuuba
          • Havanna
        • Meksiko
          • Playa del Carmen
        • Miami
      • Eurooppa
        • Ahvenanmaa
        • Andorra
          • Andorra La Vella
        • Espanja
          • Barcelona
          • Costa del Sol
          • Formentera
          • Fuengirola
          • Granada
          • Ibiza
          • Madrid
          • Malaga
          • Marbella
          • Nerja
          • Pamplona
          • Ronda
          • San Sebastian
          • Sierra Nevada (Granada)
        • Hollanti
          • Amsterdam
          • Delft
        • Islanti
          • Reykjavik
        • Italia
          • Cinque Terre
          • Milano
          • Napoli
        • Latvia
          • Riika
        • Liettua
          • Kaunas
        • Portugali
          • Ericeira
          • Lagos
          • Lissabon
          • Sintra
        • Puola
          • Gdansk
        • Tšekki
          • Praha
        • Ruotsi
          • Tukholma
        • Suomi
          • Hanko
          • Helsinki
          • Lappi
          • Turku
        • Tanska
          • Kööpenhamina
        • Unkari
          • Budapest
        • Viro
          • Tallinna
          • Pärnu
      • Risteilyt
        • Aasian risteily
        • Karibian risteily
        • Ruotsin risteilyt
        • Välimeren risteily
    • Lifestyle
      • Second hand
      • Staycationit
      • Kauneus ja hyvinvointi
    • Reseptit
      • Ravintolavinkit
      • Ruoka

Suvin matkassa

Indonesia, Komodon kansallispuisto, Matkailu · 31.7.2019

Risteily Komodon kansallispuistossa – päivä 1.

Risteily Komodon kansallispuistossa juttu on kirjoitettu kaupallisessa yhteistyössä: PT. Flores Komodo tours

Palataan ajassa tammikuuhun 2019 ja matkamessuihin, jossa kiertelimme poikaystävän kanssa osastoilla miettien tulevaa kesää ja loman matkakohdetta. Kiinnitimme huomiota Indonesian suureen osastoon. Olin aina halunnut päästä Balille, mutta koska poikaystäväni oli siellä jo käynyt, ei hän ollut ideastani niin innostunut. Ei ennen kun hän näki osastolla kuvan Komodovaraanista. Herra Oyan lähestyi meitä, ja kertoi meille veneretkistä mitä Komodon kansallispuistossa tehdään. Olimme innoissamme, olimme myytyjä. Kuukautta myöhemmin olimme ostaneet 2 yön ja 3 päivän veneretken Komodon kansallispuistoon, sekä lennot Balille ja Labuan Bajon kalastajakaupunkiin Indonesiassa.

On heinäkuun 8. päivä ja heräämme aikaisin Labuan Bajon hotellissamme aamiaiselle, sillä retkioppaamme tulisi noutamaan meitä 8:00. Jännitystä on ilmassa, mietin millaista 3 päivää merellä tulee olemaan? Tulenko merisairaaksi? Millainen vessa veneessä on? Entä tykkäänkö ruoasta jota veneessä tarjotaan? Tasan sovittuun aikaan oppaamme Sergio kaartaa auton hotellimme eteen. Se on menoa nyt!

Risteily Komodon kansallispuistossa voi alkaa – asettuminen veneeseen

Vastaanotto veneellä oli iloinen. Henkilökunta joka koostui kapteenista, kahdesta oppaasta, kokista, konemiehestä sekä apurista, toivottivat meidät tervetulleiksi PT. Flores Komodo tours perheeseen ja ripustivat kaulaamme huivit symboliksi siitä. He olisivat meitä varten laivalla ja tekevät kaikkensa onnistuneen matkan eteen. Asettauduimme sympaattiseen puiseen veneeseemme kodiksi, sen pieni hytti olisi majapaikkamme seuraavat kaksi yötä. Sitten oli aika startata seikkailu Komodon kansallispuistossa, ikimuistoinen sellainen!

Emme kerenneet matkata kuin vartin verran kohti päivän ensimmäistä kohdetta, kun havaitsimme delffiinien hyppivän veneemme vieressä aallokossa. Voiko olla parempaa aloitusta risteilylle? Oli kuin ne olisivat halunneet toivottaa meidät tervetulleiksi kansallispuistoon. Lupaava alku, mietin, tietämättä mitä kaikkea tulisin vielä kokemaan.

Risteily Komodon kansallispuistossa vene

Risteily Komodon kansallispuistossa veneen miehistö

Risteily Komodon kansallispuistossa

Risteily Komodon kansallispuistossa veneen kannella

Postikortti maisemia, Komodovaraaneja, auringonlaskuja ja lepakoita

Matkamme ensimmäinen pysähdys oli Kelor-saarella. Parkkeerasimme paattimme kauemmaksi rannasta ja hyppäsimme pienempään veneeseen, jolla tulisimme kulkemaan aina kohteisiin. Ensi töiksemme Kelor-saarella kiipesimme haastavan rinteen ylös, niin haastavan, että paluu alas pelotti ja epäilytti jo ennen ylös pääsemistä. Mutta se kannatti, sillä maisemat olivat mitä kauneimmat, kuin postikortista! Auringon porottaessa kuumasti, emme viettäneet huipulla kuin hetken, sen verran että saimme ikuistettua maisemat valokuviin. Hyvin hikisen ja pelonsekaisen alastulon jälkeen oli ihana pulahtaa turkoosiin mereen vilvoittelemaan ja istua valkohiekkaiselle rannalle palmupuun varjoon juomaan kookosvettä.

Risteily Komodon kansallispuistossa Kelor saari

Risteily Komodon kansallispuistossa Kelor saarella

Risteily Komodon kansallispuistossa Kelor Island

Päivän toinen ja matkan odotetuin kohde oli Rinca-saari, ja siellä tapahtuva kierros puistonvartijan kanssa katsomassa Komodovaraaneja. Ja kuulema voisimme törmätä myös kobra-käärmeisiin.

Tästä pääset lukemaan vierailustamme Komodovaraanien puistossa.

Piipahdimme myös Rinca-saarella sijaitsevassa kalastajakylässä, kylässä jossa ihmiset elävät samalla saarella kuin tuhannet Komodovaraanit. Käynnissä oli jalkapallo-ottelu, jota koko kylä oli kerääntynyt katsomaan. Tosin kylän lapset taisivat keskittyä enemmän meidän ja erityisesti tatuoidun poikaystäväni ihmettelemiseen kun otteluun. Turisteja ilmeisesti harvemmin kylään eksyy, niin kun ei kuulema Komodovaraanitkaan.

Risteily Komodon kansallispuistossa Komodo varaani

Risteily Komodon kansallispuistossa kalastajakylä

Rinca saari Indonesia

Palattuamme takaisin veneelle oli illallisen aika, jonka jälkeen siirryimme veneen kannelle juomaan viiniä ja katsomaan auringonlaskua sekä päivän viimeistä ohjelmanumeroa. Kaunis oranssinvärinen taivas olisi itsessään ollut jo monen huokailun arvoinen, mutta heti auringon laskettua, alkoi viereisestä mangrove-metsästä nousta tuhansia lepakoita, jotka matkasivat viereiseen saareen yön ajaksi metsästämään. Näky oli uskomaton!

Risteily Komodon kansallispuistossa auringonlasku

Risteily Komodon kansallispuistossa lepakot

Taivaan kääntyessä pimeyden puolelle, oli veneemme aika jatkaa matkaa kohti poukamaa jossa yöpyisimme, ja meidän oli aika painua nukkumaan. Toisen risteilypäivämme herätys tulisi olemaan aamulla 05:00.

Lue tästä myös muut juttuni risteilystä Komodon kansallispuistossa

Suvin matkassa matkajuttuja pääset seuraamaan myös Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa

You might also enjoy

Kawasan vesiputousUskaltaisitko Sinä? Kalliohyppyjä ja vesiputouksia Filippiineillä
Celebrity Edge sunset veranda parvekeKesäloma Välimeren risteilyllä, näin helposti se onnistuu
Mijas PuebloPäiväretki Costa del Solilla – Mijas Pueblo
« Paluu kesälomalta – tuoreet fiilikset Balista & Singaporesta
Odotettu kohtaaminen Komodovaraanien kanssa »

Kommentit

  1. Suunnaton sanoo

    31.7.2019 16:12

    Onpa kaunista! Ja miten hyvin tämä postaus osuikaan. Juuri eilen löysin itseni selailemasta veneilymatkoja Indonesian saaristossa.

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 16:59

      Ihanko totta, kiva juttu. Suosittelen kyllä kovasti tällaista risteilyä, yksi parhaimmista kokemuksista tähän asti..

  2. Jenni | Boarding Time sanoo

    31.7.2019 17:03

    Todella nättiä, postikorttimaisemia, kuten itsekin totesit. ?
    Samantyyppinen laivareissu edessä Indonesiassa itsellä lokakuussa, ja kiva nähdä ja kuulla lisää Rincasta ja komodonvaraaneista. Delfiinejä olemmekin jo aiemmin Balin, Gilien ja Lombokin lähivesillä bongailleet, mutta komodonvaraanit vielä näkemättä.

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:01

      Ei vitsit, teillä tulee olemaan ihana matka Komodolla!

  3. Sini sanoo

    2.8.2019 07:33

    Mäkin olisin halunnut nähdä delfiinejä. Olittepa onnekkaita. Nuo veneet ovat kodikkaita. Tykkäsin itse niistä paljon, vaikka vessa ei olekaan kummoinen.

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:02

      No älä, tämä oli minullakin ensimmäinen kerta kun niitä näin, ja olen aina haaveillut että niitä näkisin! Veneet oli jees, toiset hienompia ja toiset tavallisempia. Vessa nyt ei meilläkään ollut kummoinen, mutta kyllä sen pari yötä kesti 🙂

  4. Maiju sanoo

    4.8.2019 19:45

    Onpa kyllä tosiaankin kaunista. Olen myös haaveillut visiitistä komodonsaarelle. Tällainen personoitu ja juuri sopivan pituiselta kuulostava retki olisi nimenomaan täydellinen tapa kiertää aluetta. Jään mielenkiinnolla odottamaan lisää, erityisesti varaanien kohtaamisesta.

    Vastaa
    • Sandra / Terveiset päiväntasaajalta sanoo

      6.8.2019 18:34

      Meillä oli viime tammikuulle varattuna 4päivän risteily Komodolle ja se valitettavasti peruuntui huonon sään takia. 🙁 nyt meillä olisi vielä aikaa ensi tammikuuhun asti käydä lunastelemassa käyttämätön risteily ? toivottavasti pääsemme. Nuo maisemat näyttävät niin upeilta.

    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:03

      Kaunista oli, ja puhdasta! Tämä oli juuri täydellinen tapa ja 2 yötä tosi sopiva aika viettää veneessä.

  5. Sanna I Seven Seas sanoo

    9.8.2019 08:20

    Wau! Näyttää niin kauniilta! Muistan aiemmin ihastuneeni paikkaan Muuttolintu-blogin kautta ja innolla odotan miten teidän venematka tästä jatkuu. Jee!

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:04

      Kohta tulee taas jatkoa 🙂 Tämä oli kyllä huippu paikka tämä kansallispuisto <3

  6. Anna | Muuttolintu sanoo

    11.8.2019 02:05

    Oi tänne on ikävä! Me seilailtiin samoissa postikorttimaisemissa viime vuonna. Ymmärsinkö nyt oikein, että olitte ihan kaksin plus henkilökunta tuossa paatissa? Aika kiva! Minkälainen hytti oli? Meillä oli niin ihana paatti, etten sitä vaihtaisi, mutta yksityinen risteily kyllä kelpaisi. Täällä meidän risteilystä: https://muuttolintu.com/saarihyppely-indonesian-ihmeellisessa-komodon-saaristossa/

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:05

      Juu ihan kaksi oltiin veneessä henkilökunnan kanssa. Pieni oli vene (verrattuna niihin isoihin joissa oli ryhmiä ja jokaisella omat hytit), ja pieni oli meidän hyttikin, mutta se ei haitannut kun halusimme vain kahdestaan matkaan ja koko botski oli meidän käytössä 🙂

  7. Sanna // From Lapland To South sanoo

    13.8.2019 00:13

    Ihania maisemia! Hui itsellä hieman jännittäisi kohtaaminen komodovaraanin kanssa. Jään seuraamaan jatkoa postaukselle 🙂

    Vastaa
    • Suvi / Suvin matkassa sanoo

      13.8.2019 17:06

      Eikö olekin ihanat maisemat!! Ja kyllä minuakin jännitti, voit lukea siitä tuoreesta postauksestani 🙂

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

About Me

Suvi

Ihanaa että löysit tiesi mun blogiin!Kirjoittelen tänne aiheista jotka ovat sydäntäni lähellä, kuten hyvinvoinnista, hyvästä ruoasta ja tietenkin matkustelusta, joka on mun suuri intohimo.

Seuraa mua YouTubessa

Suvin matkassa youTube kanava

Kategoriat

Rantapallon matkakumppani

suvin_matkassa

Omannäköistä 40+ elämää
Matkoja, matchalatteja, ruokaa & second hand kierroksia ympäri maailman 🌏

Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää Second hand löytöjä on välillä niin vaikea jättää jälkeensä, kun tietää ettei oikeasti tarttis, mutku se löytö on niin ihana/uniikki/edullinen/muka tarpeellinen!! Dopamiinia vastaan on vaikea taistella kun tekee muka oikean löytöjen löydön. Välillä siinä onnistuu ja toiste ei. Ja välillä ne löydöt on oikeasti tarpeellisia.Mikä sulla on sun paras second hand löytö, mistä oot onnellinen ettet jättänyt sitä rekkiin roikkumaan? Tai mikä on jäänyt harmittamaan ettet poiminut mukaan?Mua kaivertaa ikuisesti etten kerran ostanut sellaista valkoista Chloen kauluspaitaa jonka olisin saanut 30€:lla.PS. en ostanut lopulta tota hametta#secondhandshopping #secondhandhelsinki
Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tap Stailataan mun uusi second hand löytö kolmella tapaa 💫Tämä ihana @yasapparel merkkinen violetti paljettihame löytyi keväällä @fleasecondhand ja oon odottanut siitä asti että tulisi kesä ja pääsen käyttämään tätä!Yhdistin hameen ensin pellavapaidan ja sling back kenkien kanssa, mun mielestä tosi kiva asu esim. dinnerille kesäiltana. Oon lähdössä etelä-ranskaan lomailemaan, tämä asu lähtee sinne ehdottomasti mukaan!Toisessa asussa yhdistelin violetin t-paida, kengät ja laukun. Monogrominen asu on rauhallinen ja näkisin itseni käyttävän tätä ihan arkena.Kolmanteen asuun vaihdoin päälle Anine Bingin Kate Moss t-paidan ja violetin lippiksen. Printti t-paita ja paljettihame sopii musta kivasti yhteen. Tämän asun voisin laittaa päälle vaikka kesäfestareille.Mikä sun mielestä näistä oli kivoin asu?#tyyli #styleover40 #asu
Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hin Kuinka paljon New Yorkin matka maksaa ja minkä hintaista eri asiat siellä on?Viikon New Yorkin matkaan sai kulumaan aikamoisen summan, mutta kyllä sitä varten säästettiinkin. Ja kaikki oli sen arvoista😍🗽Kaiken kaikkiaan voisin todeta että Nycissä moni asia on suht saman hintaista kun suomessa.Mitä ajatuksia Nycin hintataso herättää?#newyork
#manhattan #matkailu
Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹 Pit Aamukahvista ilta-aperoliin New Yorkissa ☕️🍹Pitkä ja kuuma päivä Manhattanilla sisälsi paljon kävelyä, ihanan brunssin, shoppailua, kivoja kaupunginosia ja pari pizza slicea & kylmän Aperolin. Aika täydellinen lomapäivä💕🗽#matkailu #newyorkcity #manhattan
Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vi Second hand kierroksella Williamsburgissa. Näin vietät täydellisen päivän sun Nycin matkalla 💫▶️ tallenna muistiin jos oot matkustamassa tänne päin!Williamsburg oli kiva alue, sellainen pikkukaupunkimainen, täynnä putiikkeja, katutaidetta, kahviloita ja pientä edgeä.
Sinne oli myös tosi helppo matkustaa metrolla Manhattanilta.Williamsburg on täynnä second hand putiikkeja. Alla listattuna kaikki kaupat mitkä mulla oli merkattuna ylös (kaikissa en tosin kerennyt käydä päivän aikana). Mun suosikit oli Awoke Vintage, The Brooklyn Vintage Club & Bedford Vintage. Kaikki kaupat on kävelymatkan päässä toisistaan.🔸️Malin Landaeus
🔸️Awoke Vintage Brooklyn
🔸️Amarcord Vintage
🔸️Artists & Fleas Market
🔸️The Brooklyn Vintage Club
🔸️Bedforfd Vintage
🔸️Buffalo Exchange
🔸️Monk Vibtage
🔸️Vintage clothing near me
🔸️Velma Vintage
🔸️Studio Dem
🔸️Sorbara's
🔸️Seven Wonders Collective
🔸️Le Grand Strip Vintage Fashion#williamsburg #newyorkcity #secondhandshopping
Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme Stailataan mun uudesta second hand löydöstä kolme asua 🐆 Yleensä mä teen jo pukukopissa/ ostohetkellä stailauksen mun päässäni, eli mietin pari-kolme asuyhdistelmää minkä kanssa vaate sopii, niin ei tuu hutiostoksia ja vaate on helppo ottaa heti käyttöön.Haluun pukee tän vielä myös mustien caprihousujen ja sling back sandaalien kanssa  ja myös yhdistäminen värien kanssa kiinnostelee.Mitä mieltä oot tästä paidasta, ja mikä sun mielestä on paras yhdistelmä?Tää Neo Noir merkkinen pantteripaita löytyi Vintedistä#secondhand
#secondhandfashion
#tyyli
#styling
#over40style
@vinted
@neo_noir
Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & san Täältä saa ihan älyttömän hyviä pannukakkuja & sandwicheja😋🥞🥪▶️Tallenna paikka muistiin kun seuraavan kerran mietit mihin mennä Helsingissä brunssilleKävin testaamassa Kallion Lazy Foxin all day aamupalamenun. Oon aiemmin käynyt syömässä heidän Kampin ravintolassa, ja nyt kun he avasivat mun kotikulmille Kallioon, niin olihan sitä käytävä testaamassa.Oltiin aika myöhään päivästä liikkeellä, joten meille ruokailu oli enemmänkin myöhäinen lounas kun brunssi. Paikan päällä oli lauantaipäivästä hiljaista, toivottavasti se johtui siitä että aamupäivän brunssisuma oli jo lähtenyt.Söin menulta qrocue monseur sandwichin joka oli todella maukas ja sitten yhden makean salted caramel pannukakun. Pannukakkuja saa menulta valita 1-3 kpl, sanoisin että 1 riittää ja muussa tapauksessa kannattaa jakaa annos kaverin kanssa. Kokonaisuus maksoi kahvin kera 23€.Pieni miinus tulee hitaalle ja vähän sekavalle palvelulle, mutta ruokien herkullisuus tasoitti sitä niin, että palaan kyllä tänne vielä uudelleen brunssille.#brunssi #helsinki #lazyfox
Buukkaa se tyttöjen reissu 💕 Se on kuin ryhmäterap Buukkaa se tyttöjen reissu 💕
Se on kuin ryhmäterapiaa jäälattejen, ostoskassien ja passin kera!#girlstrip #newyorkcity #matkailu
Follow on Instagram
Design by SkyandStars.co

Copyright © 2026